زشت ترين صحنه دربي، صحنه اي بود كه اين آقا به عنوان سرپرست پرسپوليس روي نيمكت خوابيده بود.ايشان اصلا خوابيدن هم بلد نيست


سایت گل- اولين مصاحبه بهروز رهبري فر بعد از دربي باز هم توفاني است. مدافع و كاپيتان سابق پرسپوليس درباره دربي 77 مي گويد:« يك زماني دربي نا امن بود اما حالا امن و امان است. قديم تر ها در محلات بازي مي كردند كه هيجانش واقعا بيشتر از اين دربي بود. اين هم فوتبال بود كه دو تيم بازي كردند؟ دوست دارم علي دايي با كادرش، همراه با رويانيان بيايند و جواب بدهند. بگويند ميليارد ميليارد خرج كردند براي اين بازي؟ براي اين بازيكنان؟ بارسلونا مسي را اينطور با سرو صدا نياورد كه پرسپوليس خلعتبري را آورد. بيايند و توضيح بدهند چرا اينطور بازي كردند. آيا زمين كج بود؟ هوا نامساعد بود؟ برف مي آمد؟ داور كج مي ديد يا اينكه قيافه تماشاگران زاقارت بود كه اينقدر افتضاح بازي كردند؟ شما كه اين همه ادعا مي كنيد بياييد و بگوييد چرا بد بازي كرديد. مدام مي گوييد ما ما ما اين كار را مي كنيم اما در دربي چكار كرديد كه بقيه تيمها نمي توانستند انجامش بدهند؟ ميليارد ميليارد پول داديد، بگوييد چرا؟»

رهبري فر صحبتهايش را اينگونه ادامه مي دهد:« اين بازي از قديم حساس بوده اما اين دليل نمي شود كه بياييد و اينگونه افتضاح بازي كنيد. هيچ دربي را به ياد ندارم كه به اين بدي و بي كيفيتي باشد. به نظر شما الان اين مساوي بهتر از باخت است؟ به خدا نه. امير قلعه نويي مي گويد من به پرسپوليس نباخته ام. به نظر من اين خيلي زشت است و يك مربي بزرگ نبايد اين حرف را بزند. تيم قلعه نويي بايد طوري بازي كند كه او چند سال بعد بيايد و بگوييد يادش بخير، سال 92 ، 4 تا زديم به پرسپوليس. نباختم نباختم كه شرط نيست. اين نوع بازيها براي مردم قابل قبول نيست. بعد مي گويند چرا تماشاگر كم شده. خب دليلش همين است كه تيمها افتضاح بازي مي كنند. وقتي بزرگترين بازي به اين افتضاحي باشد از بازي هاي ديگر چه انتظاري داريد؟»

رهبري فر در ادامه مي گويد:« درباره خيلي از بازيكنان نمي شود بحث فني كرد. من توقع داشتم بازيكناني مثل آندو، جواد نكونام يا محمد نوري بهتر از بقيه باشند اما اينطور نشد. اصلا چند لحظه كه به بازي آندو دقت كردم و تو بحرش رفتم مثل بازيكناني بود كه تازه فوتباليست شده اند. همه اش رفع مسئوليت مي كرد و توپ را بي هدف به اين طرف و آن طرف مي فرستاد. فقط پيام صادقيان دل و جرات داشت و پا به توپ مي شد. در حالي كه من فكر مي كردم صادقيان در اولين دربي نتواند قوي ظاهر شود اما او تاثيرش را گذاشت و در كنار سيدجلال جزو بهترين بازيكنان پرسپوليس بود»

بهروز رهبري فر درباره خوابيدن سعيد شيريني در دربي هم صحبتهاي جالبي انجام مي دهد:« بعضي مواقع حرفهايي مي زنم كه همه مي گويند چرا مي زني اما به نظر خودم بايد آنها را بگويم، چون حق هستند. زشت ترين صحنه دربي، صحنه اي بود كه اين آقا به عنوان سرپرست پرسپوليس روي نيمكت خوابيده بود.ايشان اصلا خوابيدن هم بلد نيست. مگر مي شود بازي به اين بزرگي، روي نيمكت تيمي بزرگ مثل پرسپوليس خوابت ببرد. آن هم به عنوان نفر اولي كه روي نيمكت نشسته. به عنوان سرپرست بايد همه هوش و حواس شيريني داخل زمين باشد اما تعجب مي كنم كه او چطور خوابش برده. رويانيان كه اينقدر از او حمايت مي كند بيايد و جواب بدهد. رويانيان بگويد چرا شيريني روي نيمكت پرسپوليس چرت مي زند؟ پرسپوليس اينقدر بي در و پيكر شده كه سعيد شيريني سرپرستش است و تازه روي نيمكت چرت هم مي زند؟ آدم هايي بايد روي اين نيمكت بنشينند كه خاطره ساز شوند و نزد مردم جاودانه. نه سعيد شيريني كه معلوم نيست از كجا وارد اين فوتبال شده. اين شيريني نه هيكل درست و حسابي دارد، نه چهره درست و درمان و البته سابقه فوتبالي اش را نمي دانم!»

شيريني مدعي شده كه در دربي نخوابيده و در حال دعا كردن بوده كه چشمانش را بسته. رهبري فر در اين باره مي گويد:« اگر اينطور است من هم شبها تا صبح دعا مي كنم. يك وقت فكر نكنيد كه من شبها مي خوابم. من دعا مي كنم. مي دانيد از كجا ناراحتم؟ از اينكه آقايان توجيه درست و حسابي هم بلد نيستند. مي توانستند بگويند چون بازي حساس بود شب قبلش خوابم نبرد و به اين دليل چرت مي زدم. وقتي مي گويم اينها اينكاره نيستند خيلي ها قبول نمي كنند»

رهبري فر درباره عملكرد قاسم دهنوي هم مي گويد:« حيف شماره 5 ممد پنجعلي كه تن اين دهنوي است. او فقط در زمين مي دويد. اگر دونده مي خواستند كه من يكي را از خيابان گير مي آوردم، يك كتاني به او مي دادم و مي فرستادمش استاديوم تا براي پرسپوليس بدود. من اگر جاي دايي بودم دقيقه 2 تعويضش مي كردم. وقتي بازي شروع شد معلوم بود كه اين دهنوي چيزي براي ارائه ندارد»